مطلب شماره 1:

 

در معنای کلان رقیب به هر آنچه اطلاق میشود که در برابر منافع شما قرار گیرد. حال این رقابت میتواند بخشی از منافع شما را کاهش دهد یا آنکه به طور کلی مانع از فعالیت شما شود. رقابت همانند بسیاری از مفاهیم دیگر کاملا نسبی است و نمیتوان آن را صرفا امری منفی دانست.

همانگونه که رقابت بسیاری از افراد و شرکت ها در طول تاریخ نه تنها بازدارنده نبوده بلکه منجر به اعتلای و پیشرفت رقیبان شده است. رقابت افرادی مانند مسی و رونالدو در دنیای فوتبال گرفته تا رقابت خودرو سازانی مانند بنز و ب.ام.و در صنعت خودرو یا مایکروسافت ،اپل، گوگل و . و بسیار رقابت هایی که منجر به ارتقای آن صنعت و همچنین موفقیت آن فرد یا برند گشته اند.

در دنیای تجارت اولین گام شما در هر زمینه و با هر نوع فعالیتی که میخواهید عرضه نمایید، این است که از رقبای محصول و یا خدماتی که در نظر دارید ارائه نمایید آگاه باشید.

سالها کار در سمت مسئول تحقیقات بازار شرکت پرشیا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب.ام.و و مینی در ایران، منجر به کسب تجاربی گرانبها برای من شد. در سال اول حضور در این سمت و در گام اول شروع به بررسی تمامی رقبای محصولات ب.ام.و در ایران نمودم که نتایج بسیار جالبی را در بر داشت.

برای مثال مدل X4 در استانهای مرکزی و کویری ایران به مراتب پر طرفدارتر از استان های جنوبی و شمالی مانند خوزستان و مازندران بود و رقیب آن لکسوس NX بود و این در حالی بود که در استان تهران سری 5 و 7 مورد اقبال عموم بود که E مرسدس بنز به عنوان رقیب آنها ایفای نقش میکرد.

حال در زمینه شناحت رقیب مفهومی به نام سگمنتیشن یا طبقه بندی گیش می آید که فاکتور هایی مانند قیمت، مکان، محصول و . را در بر میگرد که در مطلب بعدی با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نقاشی ساختمان-رنگ آکرولیک-پلاستیک-روغنی-مولتی کالر-پلی استر-رنگ صنعتی-بتونه کناف Jessica توی فیکس | مرکز تعمیر اسباب بازی دستگاه رادیوگرافی kishtravelnet.parsablog.com پوشاک مهسا کشتی خیال من شرکت یزد بسپار yazd baspar group